marți, 21 mai 2019

Nu sunt un părinte perfect....

Astăzi citeam un articol despre cum părinții cu 2 copii ajung să o ia razna! Pe bune? Probabil cel mai slab articol pe care l-am citit vreodată despre asta, și nici măcar nu pot să afirm că l-am citit, mai degrabă am citit printre rânduri,  de curiozitate! Cică după primul copil, sănătatea mintală a mamei se îmbunătățește considerabil iar după a doua naștere,  scade și rămâne scăzută! Poftim? Sper să nu influențeze pe nimeni un astfel de articol, scris pe baza a nu știu ce studii făcute de nu știu cine, articol care nu reflectă deloc realitatea din punctul meu de vedere!
Sunt mamă de 2 copii, de 7 ani și 4 luni și de 3 ani și 9 luni, deci de 3 ani și 9 luni sunt mamă de 2 copii și, vă spun din tot sufletul,  sănătatea mea mintală s-a îmbunătățit considerabil se când sunt mamă și mai ales se când am 2 copii❤
Da, nu sunt o mamă perfectă, de fapt perfecțiunea nici măcar nu există în viziunea mea! Mereu, atunci când avem impresia că o atingem, de fapt ne ambiționăm să devenim și mai "perfecți". Și da, să fiu mamă, m-a schimbat foarte mult, în bine, m-a maturizat foarte mult, m-a învățat să iau decizii, să îmi asum responsabilități, să fac multe lucruri deodată, să gestionez situații de criză, să alerg, să mă lupt, să mă joc, să îmi trăiesc din nou copilăria alături de cele mici, să redescopăr "Nu te supăra, frate" și "Păcălici", și câte alte momente frumoase și de neuitat.
Da, sunt și momente în care cedez, în care oboseala, lipsa timpului, aglomerația, răutățile unora, își spun cuvântul și mă aruncă în gol, mă prăbușesc sub o ploaie de lacrimi, o închisă în baie (singurul loc în care mă pot descărca fără să mă vadă nimeni) sau în brațele soțului meu, care are o răbdare fără margini uneori și mă ascultă, pentru că de cele mai multe ori, doar de asta avem nevoie să ne descărcăm, să fim ascultate. Dar momentele astea trec, și mă ridic, mai puternică decât am fost și mai încrezătoare! Avem nevoie să be descărcăm,  avem nevoie să fim ascultate, înțelese,  avem voie să ne simțim epuizate, să simțim că uneori e prea mult și parcă nu mai putem, e firesc, suntem oameni! Dar nu avem voie să lăsăm căderile acestea să ne afecteze prea tare, pentru că NOI, MAMELE, putem și putem mult mai mult decât ne imaginăm, și niciodată nu e prea mult pentru noi, și mereu facem față cu brio tuturor provocărilor de mamă! Și știți de ce? Pentru că totul la noi se măsoară în fericirea copiilor noștri,  și pentru ei, noi mamele, putem muta și munții din loc  și dacă noi vrem, nimic nu mai pare deloc greu și nimic nu ne mai stă în cale! Iar cea mai mare satisfacție,  răsplată a noastră,  cea mai mare împlinire e dragostea copiilor noștri,  inimaginabil de mare și pe care numai un părinte o poate cunoaște! Zâmbetul și inocența lor ne topesc sufletul,  ne aduc o bucurie imensă într-o lume care a uitat să mai trăiască, și în care totul se derulează cu o viteză de neimaginat!
Nu există părinți perfecți,  dar fiecare părinte e perfect pentru copilul său,  fiecare părinte se străduiește să fie și mai bun! Așa cum spune bine o melodie " Copiii colorează viața", copiii aduc bucurie și împlinire și o dragoste imensă, un amalgam de sentimente intense!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu