vineri, 1 noiembrie 2019

Gânduri de final de vacanță

Final de octombrie înseamnă o primă vacanță, pentru picii de la grădiniță și cei un pic mai mari, din clasele primare, o vacanță binemeritată și de ei dar și de părinți,  pentru că puțină relaxare,  cred eu, este întotdeauna bine venită :) Când te trezești zilnic la 6 -6.30 și la 7 și 10 maxim trebuie să ieși pe ușă (altfel traficul nu e deloc prietenos în București), când fiecare dimineață e pe repede înainte și învăluită în agitație, când ai teme zilnic sau trebuie să dormi la grădiniță și nu prea îți place, când ești mamă și îți începi ziua în trafic și înoți prin aglomerația matinală de la metrou, fără să fi băut un strop de cafea, ai nevoie de o mică pauză,  de o mică gură de aer, în care să te relaxezi, să te reîncarci, să te odihnești și să te bucuri de cei dragi, de familie!
Pentru mine a fost minunată săptămâna ce se încheie astăzi,  și asta datorită faptului că am avut mult mai mult timp pentru cei dragi mie, pentru fetițele și soțul meu, am avut timp să mă joc, să dorm, să fac prăjituri (una dintre pasiunile mele), să mă reîntorc puțin în copilărie prin joc, să citesc, să am discuții mai lungi cu soțul meu, să mă odihnesc, să îmi reîncarc bateriile, să mă simt o mamă mai bună și să nu mă mai învinovățesc atât, gândindu-mă că nu petrec suficient timp cu copiii și soțul sau cel puțin nu atât cât mi-aș dori eu! Și mi-aș dori să petrec mult mai mult, așa ca în vacanțe și concediu.... 
Săptămâna asta am pictat. Clarei îi place mult să deneseze și să picteze. Face copii, pisicuțe, peisaje și are ceva din talentul bunicului ei. Îi desenează și Oliviei iar cea mică le colorează. Oliviei îi place multsă se joace de-a casa, așa că săptămâna aceasta eu am fost pe rând copil și surioară iar ea mamă și surioară  :) și ne-am jucat de-a rutina zilnică,  mergeam la școală,  apoi în parc, ne schimbam rochițele, dormeam, ne trezeam, mâncam și tot așa ( păpușile, nu noi :P)
Am sculptat dovleci, pe care fetele și i-au ales la cumpărături,  iar ele i-au decorat. A fost o oră în care creativitatea le-a fost stimulată iar distracția a fost pe măsură.  S-au amuzat și au căutat fel de fel de idei să îi decoreze!
Am făcut împreună o supă alfabet, un chec cu cremă de mascarpone și cacao, și eclere cu cremă de vanilie,  totul făcut în casă cu ajutorul lor. Au fost foarte încântate să spargă și să separe ouăle,  să le mixeze, să amestece ingrediente, să cunoască ingredientele, să le miroasă,  să le guste, iar cel mai amuzant li s-a părut albușul mixat care nu curgea din castronul întors cu susul în jos și pe care eu, mami, l-am denumit magic :D
Ne-am petrecut serile făcând mozaic, jucând macaua, război (jocul ăla lung de nu se mai termină dar care aduce bucurie la fiecare război câștigat), Păcălici ( unde mami mereu a ieșit Păcălici,  se pare că fetele sunt norocoase), șah cu tati ( el e expertul), nu te supăra frate și alte câteva joculețe educative, printre care și unul cu învățarea ceasului.
Somnul de prânz nu a fost lipsit de o poveste citită de mami sau tati.
Nu-mi vine să cred că s-a terminat deja vacanța și o așteptăm cu mare nerăbdare pe următoarea! Până atunci avem de făcut scrisori pentru Moș Nicolae și Moș Crăciun;)









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu