sâmbătă, 7 ianuarie 2017

A început de ieri să cadă....

Iarna și-a intrat repede în drepturi! Fulgii mari, jucăuși, au acoperit cartierul nostru micuț, spre bucuria copiilor! Astăzi am ieșit cu C si O la săniuș iar bucuria lor a fost imensă 😍 Ne-am jucat, am făcut tradiționalii îngerași de zăpadă, ne-am plimbat cu sania, ne-am dat cu sania la vale, pe derdeluș, ne-am distrat până ne-au înghețat obrajii și năsucurile ❤
Mi-am amintit de copilărie, de entuziasmul mare cu care așteptam zăpada în ajunul Crăciunului, de bucuria cu care ieșeam la săniuș pe stradă la bunica, ne jucam cu toți copiii de pe stradă, stăteam afară până târziu!
În ajun ascultam colinde și împodobeam bradul, mergeam cu bună-dimineata și ne întorceam cu o sacoșă de dulciuri și fructe! Seara plecam la colindat cu gașca, cântam pe voci, acompaniați de chitară, eram serviți cu vin, suc și prăjituri 😊
Repetam săptămâni întregi înainte, ce frumos era la repetiții, glumeam, cântam, râdeam, era un mod frumos în care noi socializam!
Bunicile făceau cozonaci și prăjituri, iar în dimineața zilei de Ajun, mirosea în casă a sarmale și friptură! În ziua de Crăciun, tradiția noastră de familie era și este în continuare, masa de Crăciun! Ne adunăm toți, în casa părintească, în jurul mesei, copii, nepoți, bunici, străbunici, ascultăm colinde, luăm masa, râdem, glumim, depănăm amintiri! Pentru mama, asta e o bucurie imensă!
Fulgii de nea mă duc cu gândul și la bucuria și inocența, cu care îi asteptam pe Moș Crăciun și pe Moș Nicolae, eu și fratele meu😊
Moș Nicolae la noi a venit mereu cu dulciuri și fructe și așa vine și la fetițele mele, ducem tradiția mai departe 😊 când eram copii, nu aveam atâta de multe ca acum, și primeam cadourile cu și mai multă bucurie și nerăbdare!
Moș Crăciun venea cu jucării și hăinuțe, de care ne bucuram din tot sufletul!
La noi la Măcin tradițiile încă se păstrează! Colindătorii merg în cete, cu Oleleul, cu costume specifice și colinde vechi, de casă, adunate și păstrate din bătrâni! La poalele munților Măcin, colinde precum Cerbul sau Iceam Doamne, aduc bucurie în casele oamenilor în Ajunul Nașterii Mântuitorului!
Toate aceste bucurii le transmit cu drag fetițelor mele, pentru că vreau ca ele să se vucure de tot ce e frumos, de tradiții, de cadouri, de cele mai mărunte dar frumoase lucruri!
Și revenind la prima zăpadă de anul acesta, abia așteptăm ziua de mâine, să ieșim din nou la săniuș 😍

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu